Tuesday 24 February 2009

Ventetiden er over

De siste dagene har vært ytterst nervepirrende. Jeg har sittet og ventet på svar fra investeringsbankene, og har egentlig gjort alt fra å fantasere om hva som jeg skal gjøre når jeg får jobben, til å late til at jeg ikke får jobben og må begynne å søke rundt omkring fra scratch igjen.

Vel, jeg fikk avslag idag.

Både fra StatoilHydro og fra investeringsbankene i London. Nå begynner jeg forfra igjen. Jeg fikk feedback på intervjuene og hvorfor jeg ikke fikk jobben. "Not committed enough to the industry" var kommentaren jeg fikk. Vel, jeg kan være enig. Kanskje jeg er en evig kamelon. Men nå er det ihvertfall oppklart. Nå gjelder det å stroppe på seg selen og dra ut der og kjempe. Det jeg innser nå, er at når jeg ventet på svar, eller når jeg var innom kontorene til Morgan Stanley, Citigroup og alle de andre fancy bankene, så glemte jeg litt av mine opprinnelige planer og ambisjoner. Det å bli en entreprenør. Jeg ble litt for mye fristet av veletablerte institusjoner og fast lønn. Det er skremmende.

Jeg ble formet av verden. Istedenfor å forme den.

Men jeg er fortsatt i London. Jeg har en del måneder igjen av masteren, og min masteroppgave begynner å forme seg. Men herregud, det hadde vært ganske herlig å begynt karrieren som trader i Morgan Stanley!

No comments: