Monday 17 November 2008

Små øyeblikk

Regntung dag. Tåke og corporate finance. Andy Wright, vår elskede økonomi lærer svinser og svanser og snakker sakte med sin karakteristiske fortellerstemme. Lærere med bakgrunn fra Cambridge University og Manchester Business School virker fascinerende bare på grunn av at de kan skryte på seg professorater fra eliteinstitusjoner. Polske Marek sitter ved siden av meg og prøver å fortelle meg om doktorgraden som han planlegger etter masterstudiene. - "I want to write this brilliant thesis, you know, I have this great idea, you know..." Jeg sitter og søker på masse traineestillinger fordi det er gøy (det motstrider mitt entreprenøriske vesen, hvorfor gjør jeg dette? Hvorfor gjør jeg dette? Nesten som å spørre hvorfor jeg av og til røyker sigaretter - svaret blir nok: Fordi jeg frydes av det. Jeg frydes.), og skriver en søknad til European Innovation Awards i Frankrike. Jeg sender hele Berker Insurance planen og krysser fingrene på at de fatter interesse og flyr meg og resten av gutta bak forretningsplanen ned til Frankrike for å spise kanapéer og meske oss på et eller annet slott. -"What are you doing? Do you know how to find the income ratio?" Spør Andy plutselig. Jeg kvekker til - tilbake til virkeligheten nå.

No comments: