Thursday 30 October 2008

29. Oktober, 2008.

Siste konferanse dag.

Dressen min begynner å bli sliten, og jeg begynner å bli lei av networking og å utbrodere om Berker Solutions. Ingen konkrete resultater enda, men jeg har blitt kjent med en god del interessante mennesker og fått en del LinkedIN, Facebook og ja...visittkort. Men jeg begynner å bli flinkere og flinkere til dette merker jeg, og engelsken finspisser seg.

Vel,
rett før jeg skulle dra, tenkte jeg å hilse på en ganske fresh mann (utrolig stilig antrukket, som tatt ut i fra GQ-magazine.) og snakke med han. Han var ganske morsom og fortalte om hans yngre dager, da han som graduate fra et eller annet topp universitet hadde dratt til Dubai og jobbet seg til der han var nå.

Som ung trenger du en mentor, mente han. Jeg var enig. Men jeg mente at mange mennesker blir født inn i et nettverk som sikrer dem suksess i livet. Han var uenig.

-"You have to be brave, and think outside the box. You approached me. You know me now. Tell you what, send me your CV, and I will see what I can do."

Han gav meg kortet sitt.

CEO,
International Holdings,
Dubai.

Haha! Det var genialt!

Da jeg trasket hjemover i regnværet dundret Andrew Cardozas læresetning i hodet:
"Be brave, be brave, be brave, be brave, always be brave."

No comments: