Thursday 30 October 2008

30. Oktober, 2008.

Almaz, en av de skamrike guttene fra Kazakstan i klassen, ville at jeg skulle komme på Halloween party på Crystal i London. Crystal er kanskje den hippeste og posheste klubben akkurat nå, og de hadde leid hele dritten.

-"Alot of stunning Russian girls, come on man."

Det fristet litt, men jeg tror jeg blir hjemme.

Martin, Dennis og jeg har funnet ut at det skjer konferanser hele tiden i London.

Ikke for studenter, men for finansmenn.

Men vi er jo finansmenn, så vi gir fullstendig faen. Haha! I November er det et par midt-østen venture kapitalist konferanser, så et par konferanser med amerikanske bankmenn, blant annet en konferanse der Jim Rogers (en av mine helter, google han) kommer og holder en tale. Jim Rogers startet Quantum fondet sammen med George Soros, en av verdens første og mest profitable Hedgefond. Han pensjonerte seg i midten av tredveårene og brukte tiden til å skrive bøker, filosofere, filantropologi og kjøre gjennom Asia med motorsykkel.

For å kunne mingle med disse menneskene, må vi skippe forelesninger og skrive unna alle innleveringene vi har. Men ved hjelp av et godt nettverk med mennesker som skriver under på oppmøtepapirene til de ulike forelesningene, og tidlige dager på skolen som inkluderer avansert klipp og lim, så planlegger vi å entré konferansenes verden.

Nomura Investmentbanking conference neste.

1 comment:

Maria Amelie said...

Konferanser, hoteller mmm... det er så digg å tusle rundt, se bra ut og se smart ut og få seg nye liksom-venner. Jeg tror du er på riktig vei, bare ikke bli ødelagt av de pengemenneskene, de virket litt spooky:-P