Thursday 15 January 2009

Flørting på Tuben og andre sprell, London

Øyeflørtingen min med en smukk italiensk pike på tuben idag minnet meg på et merkelig vis om en varm sommerdag i London for 2 år siden.

Da satt jeg og snakket med en fantastisk kvinnelig professor som var læreren min ved London School of Economics (Sommerskole). Hun var en vakker kvinne i sine tidlige tredve fra USA, med røtter fra Norge. Vi diskuterte psykologiske faktorer knyttet til entreprenørskap over en kopp kaffe. Det var en herlig dag. Hun skrev senere et anbefalingsbrev til meg som kom til å veie tungt da opptakskomitéen ved Grenoble bestemte seg for å akseptere mitt kandidatur til Masterprogrammet deres.

Den italienske piken, ikledd en overdådig mink kåpe og blodrød lebestift, møtte jeg kun i dag fordi en eller annen person hadde bestemt seg for å ta selvmord ved Stratford Tube Station. Jeg kom sterkt forsinket til forelesningen i International Financial Management (utrolig interessant fag) og fikk beskjed fra sekretæren til Mr.Etingen om at Judex fra Globexa hadde truet med å saksøke meg og skolen om jeg fortsatte med prosjektet.

Selvfølgelig fortsetter jeg.

Han har ingen sak, såvidt jeg kan se det. Men jeg må i et møte imorgen med Mr.Etingen og noen advokater for en liten debriefing rundt situasjonen.

Blogglisten

No comments: