Monday 16 March 2009

Franske kvinner i London

For en tid vi lever i.

Av en eller annen mystisk grunn, så liker franske kvinner India, og indiske menn ganske godt. "Indien, I love Indien," kan de finne på å si mens de smyger hånden sin gjennom håret ditt og biter seg selv sensuelt i leppene, mens de ler på en utrolig feminin måte. "Indien, indien." Jeg elsker franske kvinner av og til. De er fantastiske. Ja, jeg har møtt en fransk kvinne. Forresten, ikke tro på utsagnet om at franske kvinner ikke er vakre. Hun er vakker. Men litt merkelig. Merkelig fordi hun er så utrolig feminin. Som en katt. Mjau mjau.

Merkelig også fordi hun er så utrolig materialistisk. Hun drikker bare champagne. Uten unntak. Hun er født og oppvokst i Reims i Frankrike, og ville ha en venninne av henne til å vise meg rundt når jeg drar ned dit - eller nei, hun ville ikke det allikevel, fordi venninnen var ganske så pen, og hun ville bli sjalu hvis vi var sammen. Hun har jobbet i Moët et Chandon, og vet alt om luksusvarer og fin etikette.

"Haha, you are funny. But you know I like money, I like being materialistic. Are you rich?" sier hun.

"No, I am not, right now I am really really poor" sier jeg.

"Hahaha, you are funny. Somehow I don't believe you. But you are going to be a asset manager, or a fund manager and they are rich, or they will become rich."

Oh la la.

Så jeg tok henne med til et av de mest skitne/urbane/alternative områdene i London, by night. Mer eller mindre Barfly i Camden, hvor et norsk band fra Bergen spilte. Utrolig bra musikk forresten. Der møtte jeg et par avdanka idol-stjerner og en kamerat fra Stavanger jeg ikke har sett på 10 år nesten. Mitt fine franske følge hevet øyebrynene sine og var litt satt ut til å begynne med. Så mange skinnjakker, strammebukser, elektro-pop og fargerike jakker på ett sted! Men etter et par vodka - redbull (de solgte dessverre intet champagna der, ei tok de kort - så hun måtte nøye seg med det nest beste) trivdes hun meget i Barfly. "This is so different and exciting!" Proklamerte hun senere den kvelden.

Å introdusere mennesker for nye opplevelser, impulser og eventyr; jeg gjør det med glede!

Neste lørdag så reiser jeg ned til Reims. Jeg tar Eurostar toget ned til Paris først, hvor jeg skal møte noen kamerater, og en indisk pike, eller lebanesisk pike eller kanskje også en fransk en. Jeg vet faktisk ikke. En kamerat av meg fortalte denne historien om bestefaren hans som gjorde business i Canada som tjue/tredveåring, og alt det de fant på av galskap, som unge og frie individer. Da bestefaren hans skulle i et møte i Canada en plass, så spaserte han og en annen kamerat inn i et apotek, fant den vakreste ekspetrisen, tok henne med seg til møtet. Der fungerte hun som en vakker, distraherende sekretær. Fantastisk og spontant!

Frankrike venter!

2 comments:

visningsnavn said...
This comment has been removed by the author.
visningsnavn said...
This comment has been removed by the author.