Tuesday 31 March 2009

London-Paris-Reims-Grenoble-London

I vakuumet av post-frankrike sitter jeg og leser en ytterst interessant bok av John Alwyn Mathews, kalt Dragon multinational. Jeg burde egentlig sitte og jobbe med International Financial Management, men denne boken er som lim, jeg må lese. Den handler om selskaper fra små asiatiske land, som tross alt motbøret, klarer vokse seg til å bli gigantiske multinasjonale selskaper. Jeg liker slike underdog fortellinger. De fascinerer alltid.

Jeg elsket Paris. De små gatene, de vakre pikene og alle de galne menneskene. Spesielt da Egil, Ørjan og jeg satt på toppen av Montmartre, ved foten til kirken Saint Pierre og lyttet til en gateartist, mens vi så utover hele syd-paris og nøt solnedgangen. Fantastisk! Senere ventet Innovasjonskonferansen Innovact i Reims med fois gras, champagne, svette hilsninger og sjefen for det Europeiske Innovasjonsfondet, Luuk Borg, kalle oss "the players". Kanskje ikke akkurat det beste inntrykket man kan gi den herremannen (som forøvrig så ut, og snakket som James Bond, haha!). Så Grenoble - hvor jeg klarte å gripe tak i en mikrofon under en gallamiddag og fornærme 500 forbausede franskmenn: "Can everybody shut up, I am going to say something about French girls (....)"

Ingen syntes jeg var morsom. Jaja, jeg blir i hvertfall husket.

Slengt tilbake i London, på vei hjem til min leilighet, hjalp jeg en pike med koffertene hennes, og hun inviterte meg hjem til henne, hvor hun laget middag til meg og vi snakket til det ble morgen. Så måtte jeg dra avgårde helt til Surrey for å ta en test hos Procter & Gamble. Men nå har jeg tatt hundrevis av slike tester, og alt ble bare gjort på en mer eller mindre robotisert måte. London er en utrolig karusell av ting og tang - du vet virkelig ikke hva som skjer imorgen, og hver dag er mer eller mindre ny og interessant.

Men fanden heller, jeg skal overleve dette.

Nå må jeg tilbake til innleveringene mine.

No comments: